Hey! I'm Emy Adila
Crush
Wednesday, May 23, 2012 ? 3 Atashinchi ?


Nama ku Fatihah Maisara . tapi semua orang tak panggil nama yang panjang lebar tu , hanya sekadar Sara . sejak kecil lagi umi dan abah memanggil aku dengan panggilan itu . hihihi . aku sekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Kubang Kerian 1 . panjang gila kan nama sekolah aku ni . siapa yang beri nama itu pun tidak ku tahu . langsung tidak berminat untuk tahu tentang sejarah sekolah aku , tapi aku sangat berminat untuk tahu tentang 'crush' aku yang bernama Syafiq . Oh , dengar namanya sahaja sudah boleh buat aku 'melting' . dia tersangatlah handsome , macho dan yang penting rambut dia cacak cacak :) . 

Aku mula suka dia sejak aku masuk sekolah menengah ni lagi . masa tu dia baru form 2 , tapi sekarang dia dah form 4 . wah , dah 2 tahun aku syok dekat dia . tapi aku tak nak lah dia tahu yang aku suka dia . takut nanti dikata perigi mencari timba pula . aku selalu sangat perhatikan dia dari jauh . tak ada siapa pun tahu tentang ni kecuali kawan-kawan rapat aku iaitu Anis , Atiqah dan Farisah . bila Syafiq lalu tepi aku , Ya Allah , rasa nak jerit-jerit saja mulut ku ini . hahaha . kawan-kawan ku selalu saja usik aku bila berselisih dengan Syafiq , terutamanya si Anis ini . ingin saja ku ketuk-ketuk kepalanya supaya jadi lebih pendek .

Dekat sekolah, aku berselisih dengan farah , kawan aku . aku start kenal dia semasa aku masuk kelab tarian sekolah . kawan yang sedikit gila-gila :D

" Weh, kau pergi tak petang ni? "
" Hah? pergi mana? "
" Kau ni telinga badak betul lah. tadi kan Cikgu Rohani ada buat announcement untuk kelab tarian sekolah . ada perjumpaan pukul 2 petang ni. cikgu nak beritahu senarai penari-penari yang terpilih untuk Hari Guru nanti "
" OMG ! tak sabar nya nak tahu . okay lah , aku nak pergi call mak aku . nak bagitahu yang aku balik lewat hari "
----------------------------

Sangat bahagia bila mendapat tahu yang aku terpilih untuk membuat persembahan pada hari guru itu . dan sangat penat apabila setiap hari balik lewat untuk practice step step tarian tu . kan tinggal lagi seminggu hari guru tu . tapi tak apa lah , bukannya selalu Hari Guru ni .

Hari ni yang aku sangat tunggu-tunggukan telah pun tiba . sangat me-nervous-kan bila naik atas ke pentas itu . takut-takut nanti tertunggeng pulak aku depan semua orang . Oh malu nya . tapi alhamdulillah . semuanya berjalan lancar seperti yang kami rancang :) . selepas saja persembahan itu tamat . kawan aku terus tegur aku .

" Weh Sara, kau tahu tak . dalam banyak-banyak penari yang menari . kau lah yang paling menonjol sekali tau . dah lah pandai menari , cun melecun pulak tuh! "
" Eh kau ni , selalu je usik aku . dah tak ada kerja ke hah ? "
" Hahaha , ni lah kerja aku . usik kau "

ahhhhhhh ! boringnya online facebook malam ni . nak log out ke tak eh ? alah , tunggu lah 5 minit lagi . mana tahu ada yang hantar chat . aku bermonolog . ku tunggu tunggu dan tunggu . dalam masa lebih kurang 3 minit begitu . ada seorang yang hantar chat pada ku , ku baca namanya sebutir sebutir . S Y A F I Q    D I R E C T I O N ? . ohmaigod! tuhan sahaja yang tahu betapa gembiranya bila Syafiq menegur aku di facebook . sumpah aku sayang facebook sambil memegang screen laptop ku ini . ku lompat-lompat diatas katil yang bercadar putih . dan aku membalas . . .

" Hai Sara! :D "
" Err , hai :) "
"Awak yang menari dekat pentas tadi kan? comel "
"Ye saya :D . awak curi-curi tengok! kantoi "
" Ye la ye la . memang saya curi-curi tengok awak pon . kawan-kawan saya semua cakap pasal awak tadi "
" Apa? ee jahatnya. mengumpat "
" Tak ada lah . mana ada mengumpat . dorang kata awak cun pun mengumpat jugak eh? "
" Hahaha "
" Malu la tuh , mesti dah merah muka ni "
" Ish! mana ada "
" Boyfriend tak marah ke saya tengah nyorat awak ni  "
" Errr , hihi . Syafiq , saya nk log out dulu . nak pergi sidai kain "
" Nak sidai kain malam-malam ni cik adik oi ? "

Ahhhhhh ! aku tak membalas kata-kata terakhir darinya itu kerana sangat malu dengan alasan yang tak munasabah yang diberikan oleh aku sendiri . aku pun terus menekan button 'log out' dan 'shut down' laptop ku ini . aku bukan tak nak balas kata-kata nya itu . tetapi aku sangat takut kalau kalau dia boring dengan aku di hari pertama kita berkenalan  .

Malam berikutnya aku online lagi dengan berhasrat dia tegur aku lagi . hehehehe . dia tegur lah . tiap-tiap hari kitaorang chatting dekat facebook . dekat sekolah sengeh-sengeh . malu . biasalah . dia ada mintak number aku . tapi aku tak bagi . nak tengok dia serious ke tidak :) . bila dia mintak kali kedua , aku bagi . OMG , betul ke pilihan aku untuk bagi phone number ni . tak apa lah , apa salah nya beri dekat crush sendiri . gatalnya.

Sejak aku bagi number tu . hehehe . dia selalu text aku . selalu tanya khabar aku . yes , inilah apa yang aku inginkan . dan yang paling romantik , dia selalu call aku malam-malam . dia cerita banyak benda dekat aku . aku pun banyak kongsi cerita dekat dia . 3 minggu lepas tu , dia mintak couple . hehe . aku terima . dia ikhlas . aku tahu . dia banyak bahagiakan aku .


aaahhhh ! hodohnya cerita aku ni . abaikan -..-'


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post